احمد على سپهر ( مورخ الدوله )
261
ايران در جنگ بزرگ 1914 - 1918 ( فارسي )
نموده انشاء اللّه روابط وداديه با ايشان باقى و برقرار خواهد ماند و از خصائل حميده و مكارم اخلاق ايشان استفاده خواهد شد ايام عزت و سلامت بكام باد حسين » . مكتوب فوق را براى وزيرمختار ترجمه نموده و اصرار كردم مفاد آن را به برلن ابلاغ نمايند زيرا معين الوزراء از روابط بين المللى با دولت ايران مطلع و از امورى آگاه بود كه حتى وزير امور خارجه واقف نبود . تصور ميرود اين نامه را با تصويب مستوفى الممالك رئيس الوزراء بنگارنده نوشته باشد تا بدينوسيله دولت آلمان تجديدنظرى در رويه متخذه در ايران بنمايد . دوشنبه 6 دسامبر 1915 - ( 28 محرم 1334 قمرى - 13 قوس توشقانئيل )